Vår styrka är kvalitet och leveranssäkerhet
Vi levererar ISO- och arbetsmiljöcertifierad rengöring, fastighetsservice och måltidsservice. Våra kunder kan känna sig trygga med att vi följer gällande regelverk och säkerställer både kvalitet och en hållbar arbetsmiljö.
Kvalitet är en del av vår företagskultur
För oss handlar kvalitet om att möta kundens behov, krav och förväntningar genom att alltid leverera i enlighet med det avtal som ingåtts. Vi sätter stor vikt vid kontroll och dokumentation så som kvalitetsundersökningar och rapportering, för att säkerställa att vi upprätthåller en hög och konstant kvalitetsnivå. På så sätt kan du som kund alltid känna dig trygg med de servicefunktioner vi utför.
På Forenede Service utgår allt vi gör från dig som kund. Vår affärsidé bygger på att leverera skräddarsydda servicelösningar som verkligen speglar dina behov, önskemål och mål. Hos oss är du aldrig en i mängden – din upplevelse är vår främsta prioritet.
Vår ambition är att vara det självklara valet – ett företag som är erkänt och respekterat för sin pålitlighet, höga leveranssäkerhet och kompromisslösa kvalitet. I varje uppdrag, stor som liten, strävar vi efter att skapa förtroende, trygghet och långsiktiga relationer.
Vi ska:
Uppfylla kundens behov och förväntningar
Vi säkerställer kvaliteten genom kontinuerliga kvalitetsuppföljningar och strävar efter nöjda kunder, vilket skapar trygghet för både oss och våra kunder.
Motivera personalen och främja trivsel
Vi uppmuntrar medarbetarna att ta ansvar och ständigt sträva efter att förbättra kvaliteten i sitt arbete genom samtal, utbildning och träning.
Ständigt utveckla och effektivisera
Genom att förbättra arbetsmetoder, produkter och samarbetet med leverantörer säkerställer vi rätt kvalitet och leveranstider.
Förebygga fel i alla funktioner
Vi skapar förutsättningar för kvalitetsriktigt arbete på alla nivåer inom företaget.
Utveckla vårt verksamhetssystem
Verksamhetssystemet är vårt nav i kvalitetsarbetet och utvecklas löpande för att följa gällande lagar och regler samt företagets och omvärldens förändringar.
Hej!
Jag heter Anette Siltberg och är kvalitetsansvarig och utbildare på Forenede Service. Som kvalitetsansvarig arbetar jag med att följa upp, utveckla och säkerställa att våra tjänster håller en hög och jämn kvalitet. Det innebär att identifiera förbättringsområden, ta fram tydliga rutiner och se till att våra arbetssätt ständigt utvecklas.
I min roll som utbildare får jag även möjligheten att stärka våra medarbetares kompetens och skapa en gemensam förståelse för vad kvalitet innebär i praktiken. För mig handlar det om att omsätta ord till handling – att göra kvalitet till en naturlig del av vardagen.
Kvalitetsmätning enligt INSTA 800
INSTA 800 är en standard för utvärdering av utförd städkvalitet, där städresultatet i lokalerna med olika metoder kontrolleras mot en kvalitetsnivå som vi som leverantör fastställt på förhand i samarbete med våra kunder. Våra medarbetare som arbetar med standarden är certifierade till nivå 3 och 4.
Genom INSTA 800 garanterar vi att vi talar samma språk som våra kunder. Vi har likartad uppfattning om städkvaliteten och det underlättar en positiv dialog.
INSTA 800 används enbart för daglig städning och omfattar inte kontroll av städrelaterade serviceuppgifter som till exempel påfyllning av toalettartiklar, blomskötsel och liknande.
Forenede Service kan även erbjuda kunder att granska städresultatet enligt Dansk hygienstandard DS 2451 i Sverige. Den Danska standarden har främst fått acceptans inom sjukvården i Sverige.